Prečo cvičiť po pôrode jogu

  • K joge som sa po pôrode vrátila, lebo som nenašla iný pohyb, ktorý by bol tak komplexný. Napĺňal potreby tela i mysle v novej životnej roli, ale rešpektoval limity “nového” tela. A ešte ma bavil.  

DYCH. Joga ťa naučí dýchať hlboko a pomaly. Rozpínať hrudník do všetkých stran.  Dych ťa narovná (zbohom guľatý chrbát z nosenia detí), skľudní zaneprázdnenú myseľ, a kyslík, ktorý naplní pľuca ti dodá energiu. Vyskúšaj!

VNÍMANIE TELA. Pod váhou povinností sa odpájame od vlastného tela, nevnímame signály, ktoré nám hovoria “zastav sa, potrebujem si na chvíľu odpočinúť”, alebo “napi sa, inak ťa rozbolí hlava”. Joga nás učí telo počúvať a dávať mu to, čo potrebuje, aby bolo fit.

KONCETRÁCIA. Stačí pár minút na podložke a odpojíš sa od vonkajšieho sveta. Získaš nadhľad, vypneš hlavu, utíšiš tok myšlienok. Tak osviežujúce ako hodina spánku!

SILA. Jogou, jemne a vnímavo, vrátiš svojmu telu silu. Nie len na úrovni svalov (hlavne tých hlbokých!), ale i mysle. Pozícia bojovníka buduje stred tela, ale zároveň ti dodá odvahu a bojovnosť, silu vysporiadať sa so všetkým, čo rola maminky prináša.

Okrem toho vďaka joge posilníš svoje srdce, pľúca, budeš lepšie spať, uľavíš svojmu chrbátu a ramenám od bolesti. Bolesť hlavy bude minulosťou, únavu a vyčerpanie dostaneš pod kontrolu. 

A ešte jedna vec: joga ťa bude BAVIŤ

Ešte váhaš, či dnes vytiahneš podložku?